logo wojewody

 


Lekarz rodzinny    Pediatra    Pielęgniarka    Położna    Badania     Specjalista    Szpital    Stomatolog    Badania    Onkologia     Lekarz    Szpitalny Oddział Ratunkowy    Apteka    Pierwsza pomoc    

 


Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Opolu rozpoczęło odbieranie zgłoszeń z numeru alarmowego 112 dnia 28 sierpnia 2012 roku o godzinie 9:00, operatorzy odbierają zgłoszenia z obszaru powiatu opolskiego i m. Opola.

Do końca roku 2012 planowany jest odbiór zgłoszeń z całego województwa opolskiego.

Co usłyszy osoba wybierająca numer 112 ?

  • zapowiedź „Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Opolu - proszę czekać”,
  • po wysłuchaniu zapowiedzi (warunek konieczny), zgłaszający usłyszy operatora numeru alarmowego, który przedstawi się słowami „Operator np. trzeci (podaje numer przypisany do konkretnej osoby), w czym mogę pomóc ?”,
  • osoba zgłaszająca powinna w możliwie jak najdokładniejszy i najkrótszy sposób przedstawić czego dotyczy zgłoszenie,
  • w razie konieczności operator numeru alarmowego będzie wypytywał o niezbędne szczegóły dotyczące zgłaszanego zdarzenia, pozwoli to na przekierowanie zgłoszenia do właściwej służby ratowniczej,
  • po sklasyfikowaniu przez operatora zdarzenia, operator informuje zgłaszającego, z jaką służbą ratowniczą połączy - słowami „proszę się nie rozłączać, łączę z dyspozytorem Państwowej Straży Pożarnej/Policji/Państwowego Ratownictwa Medycznego”,
  • zgłaszający usłyszy w słuchawce telefonu „proszę czekać”, do momentu nawiązania trójpołączenia pomiędzy: zgłaszającym - operatorem numeru alarmowego - dyspozytorem służby ratowniczej,
  • operator przekazuje rozmowę służbie ratowniczej do realizacji zgłoszenia.

Całość rozmowy po stronie operatora numeru alarmowego trwa możliwie najkrócej (jeżeli zgłoszenie jest faktycznie zasadne, osoba zgłaszająca przedstawi treściwie powód wezwania).//

Istnieje możliwość, iż osoba chcąca zgłosić zdarzenie usłyszy po dłuższej chwili w słuchawce zapowiedź „Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Kielcach - proszę czekać”, znaczy to, że wszystkie linie w WCPR w Opolu są zajęte i osoba dodzwoniła się do WCPR w Kielcach, który zastępuje ośrodek w Opolu. Operatorzy numeru alarmowego w Kielcach mają takie same możliwości przełączania rozmów do służb ratowniczych jak w Opolu, więc nie ma obaw, by zgłoszenie nie zostało załatwione.

Z czego może wynikać połączenie się osoby wywołującej numer alarmowy 112 z WCPR w Kielcach ?

Z przeprowadzonych analiz funkcjonowania WCPR w Opolu, wynika, iż aż 75 % wszystkich zgłoszeń, są to zgłoszenia niezasadne, a więc niepotrzebnie obciążające linie 112.

Poniżej kilka przykładów zgłoszeń niezasadnych, sklasyfikowanych jako fałszywe bądź złośliwe:

  • Proszę podać mi PIN do mojego telefonu
  • Nie działa mi karta bankomatowa, proszę powiedzieć dlaczego ?
  • Proszę mi podać numer telefonu do ortopedy w Opolu
  • W jakich godzinach pracuje Urząd Marszałkowski ? itp.
WCPR w Opolu nie jest infolinią. Tego typu zgłoszenia jedynie blokują i wydłużają czas osób zgłaszających faktyczne stany zagrożenia życia, zdrowia, mienia lub środowiska.
Drugą częścią zgłoszeń niezasadnych są zgłoszenia sklasyfikowane jako głuche - czyli osoba wybierająca numer 112 nie podejmuje rozmowy z operatorem numeru alarmowego.
Oto najczęstsze przyczyny połączeń głuchych:
  • zabawy komórką małych dzieci (nawet bez kart sim numer 112 jest aktywny), 
  • telefon komórkowy w kieszeni lub torebce - nawet przy zablokowanej klawiaturze można wybrać numer 112,
  • celowe, złośliwe wybieranie numeru 112.
Numer alarmowy 112 wybieramy wtedy, gdy jesteśmy świadkiem wystąpienia lub podejrzenia wystąpienia nagłego zagrożenia dla życia i zdrowia, środowiska lub mienia, np.: pożar, wypadek drogowy, zasłabnięcie przechodnia na chodniku, podejrzanie zachowująca się grupa ludzi, bójka, itp.
 

Wyszukiwarka Według Godzin Przyjęć

 
Prosimy zawęzić kryterium do powiatu lub kliknać Wyszukaj z wyszukiwarki ogólnej.
Miasto


Dzień tygodnia


Wybierz zakres usług medycznych lub lekarza:
pasek

POZ


Specjalista


Szpital


Stomatolog


Inne


Wyszukiwarka Według Powiatów

 
Prosimy zawęzić kryterium do powiatu lub kliknać poniżej Wyszukaj z wyszukiwarki ogólnej!
 
Proszę kliknąć na powiat lub wybrać go z mapki, klikająć na jego obszar.
Wyszukaj z wyszukiwarki ogólnej >>>
 
Informacja:

W tej zakładce mogą Państwo wyszukać dyżury aptek w takich okresach jak:
  • pora wieczorowa
  • święta
  • weekendy
<<<    Grudzień 2017    >>>
Pn Wt Śr Cz Pt Sb Nd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


lub proszę wybrać z kryterium:

Powiat:

 


Zobacz również wyszukiwarkę aptek w województwie


Ze świadczeń nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej należy korzystać w przypadku nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia, a także w związku z potrzebą zachowania ciągłości leczenia. 

Informacja dotycząca nocnej i świątecznej pomocy medycznej.


Świadczenia te udzielane są od poniedziałku do piątku od godz. 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz całodobowo w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy. W mieście Opolu lekarz rodzinny przyjmuje do godzinny 20.00, po tej godzinie należy się zgosić do odpowiedniej placówki udzielającej porady medycznej nocnej i świątecznej.
Informacja o tym, która placówka medyczna udziela pacjentom świadczeń nocnej i świątecznej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej, powinna być wywieszona w przychodni.

 


 
 
 
start  |   mapa serwisu  |   wyszukaj  |   kontakt z nami  |   polityka prywatności
Projekt i wykonanie: Kamil Dziechciński
Nadzór merytoryczny: Magdalena Kierońska-Ignaciuk
Wszystkie Prawa Zastrzeżone
Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!